Spółka notowana na NewConnect

Ochrona konkurencji

Czym jest ochrona konkurencji?

Mianem ochrony konkurencji określa się wszystkie czynności mające zapewnić swobodę działalności gospodarczej podmiotom na wolnym rynku. Dotyczy ona zarówno aktywności wykonywanych przez podmiot, dla którego świadczone są usługi, jak i rywalizujących z nim przedsiębiorstw.

Jaki jest cel:

Celem jest ochrona interesów indywidualnych przedsiębiorców przed nieuczciwą konkurencją, ochrona konkurencyjności na rynkach oraz zapewnienie określonego poziomu ochrony konsumentom.

Korzyści z wdrożenia:

Działanie te pozwalają przedsiębiorcy zabezpieczyć się zarówno przed ewentualnymi konsekwencjami z tytułu podjęcia niedozwolonych praktyk i wyeliminowania ich, jak i bronić się przed nieuczciwym działaniem konkurencji.

Co oferujemy?

Działania skierowane do funkcjonujących przedsiębiorstw:

  • przeprowadzenie audytu organizacyjno-prawnego modelu prowadzenia działalności z punktu widzenia regulacji prokonkurencyjnych i prokonsumenckich, w celu wykrycia związanych z nim ryzyk i zaproponowania możliwych sposobów ich eliminacji,
  • doradztwo w zakresie środków prawnych dla zwiększenia poziomu ochrony przed niedozwolonymi naruszeniami interesu,
  • pomoc w doprowadzeniu do usunięcia skutków dokonanych naruszeń i dochodzenia odpowiedzialności naruszycieli.


Działania skierowane do powstających przedsiębiorstw lub projektów:

  • pomoc w formalno-prawnej organizacji planowanego przedsięwzięcia w sposób zapewniający bezpieczeństwo i skuteczność stosowanych klauzul kontraktowych czy regulaminowych, przy założeniu możliwie pełnej realizacji zakładanego celu gospodarczego,
  • doradztwo w zakresie organizacji zabezpieczenia dóbr niematerialnych (utworów, know-how, znaków towarowych czy wynalazków).

Kontakt

Brak osoby kontaktowej.

 

Publikacje



Brak publikacji.

 

FAQ

Czym są porozumienia horyzontalne (poziome)?

Są to porozumienia zawierane pomiędzy konkurentami. Mogą one służyć realizacji celów zgodnych z prawem konkurencji (np. prowadzenie wspólnych badań), jak i mieć charakter praktyk ograniczających konkurencję.

Czym są porozumienia wertykalne (pionowe)?

Porozumienia wertykalne to porozumienia zawierane pomiędzy kontrahentami działającymi na różnych szczeblach obrotu. Ich przedmiotem są warunki zakupu, sprzedaży lub odsprzedaży towarów. Przykładem porozumień wertykalnych są porozumienia franczyzowe, dystrybucyjne.

Czym są klauzule hard core?

Klauzule hard core stanowią element porozumień antykonkurencyjnych. Zaistnienie w umowie klauzul hard core powoduje, że porozumienie, które spełnia ogólne warunki wyłączenia go spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję, pozostaje porozumieniem antykonkurencyjnym. Do takich klauzul zalicza się m.in. ustalenie cen sztywnych lub minimalnych, ograniczenie obszaru, na którym sprzedawca może sprzedawać towar objęty porozumieniem, zakaz konkurowania na czas nieokreślony lub dłuższy niż pięć lat.

Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz w dowolnej chwili zmodyfikować ustawienia cookie w swojej przeglądarce. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Akceptuję ciasteczka z tej strony.
Potwierdzam